S. Petrauskas: kodėl vengiama diskusijos?
2017 m. lapkričio 10 d. rajono tarybos posėdžio metu, svarstant klausimą „Dėl vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą“ pakeitimo, norėjau pateikti pasiūlymus, kuriuos išsakė rajono verslininkai, pastebėję, kad sprendime teikiami tvirtinti nauji vietinės rinkliavos įkainiai už leidimą įrengti išorinę reklamą brangina ją dešimteriopai.
Tačiau meras išsakyti nuomonės neleido. Dar kartą pasižiūrėjau į Lazdijų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą. Jame įtvirtinta, kad tarybos narys turi teisę dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl tarybos sprendimų projektų, dėl tarybos darbo tvarkos ir kt., tarybos posėdžio metu klausti pranešėjų, kalbėti dėl vedimo tvarkos, kreiptis su paklausimais į savivaldybės institucijų, savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovus. Tai kodėl vengiama diskusijos?
Verslą skatinti rajone sekasi sunkiai. Todėl reikia ieškoti įvairiausių būdų padėti verslininkams reklamuoti savo paslaugas bei produkciją, o padidėję reklamos įkainiai tikrai neprisidės prie verslo skatinimo rajone. Ir tai aktualiausia rajono smulkiesiems verslininkams.
Keistai skamba ir savivaldybės tikslai, kurie paskatino keisti įkainius. Aiškinamajame rašte parašyta, jog Lazdijų rajono savivaldybė naujais įkainiais skatina verslo subjektus ir fizinius asmenis mažinti išorinės reklamos plotus, kad būtų mažinama vizualinė tarša.
Man rajono vizualinį vaizdą labiausia gadina ištuštėjusios apleistos sodybos bei apgriuvę gamybiniai pastatai. Tai gal reklama galėtume paslėpti šį nykų vaizdą nuo pravažiuojančiųjų?
Reklamos esmė – informacijos perdavimas. Tačiau pasakyti, kad reklama populiarina tik materialines vertybes, skatina nupirkti prekę ar paslaugą, būtų neteisinga. Šiuolaikiniame pasaulyje reklama sprendžia visuomenės ekonomikos, sociologijos, psichologijos, kultūros ir kitus klausimus, daro įtaką žmogaus pasirinkimui, veiksmams, elgesiui, tapo neatsiejama nuo visuomeninio gyvenimo. Todėl mes turėtume ne mažinti, o skatinti bei didinti reklamos plotus, jos įvairovę, ieškodami būdų, kaip iš to papildyti rajono biudžetą. Tai pasinaudokime situacija ir reklamuokime. Reklamuokime, ką turime patrauklaus ir gero rajone bei Lietuvoje – Vilniuje, Kaune, Nidoje ar kitame Lietuvos mieste. Juk pro Lazdijų rajoną veda keliai tiek į Europą, tiek į Lietuvą. Žvelkime plačiau ir išnaudokime rajono geografinę padėtį.
Saulius Petrauskas, Lazdijų rajono savivaldybės tarybos narys
![](http://www.lzvaigzde.lt/sites/default/files/autoriai/Petrauskas_0.jpg)
Komentarai
patys kalti, kad
Iš jūsų opozicija tai
Jeigu tarpusavyje