Pasirašyta sutartis dėl kelio nuo Kapčiamiesčio į Lenkiją atnaujinimo

Kapčiamiesčio gyventojų laukia nemažas išbandymas, susijęs ir su padidėjusiu kelininkų transporto srautu per miestelį, ir su galimu automobilių nukreipimu kitomis kryptimis nuo atnaujinamo kelio. Asociatyvi D. Labučio (ELTA) nuotr.

Susisiekimas per Lietuvos–Lenkijos sieną taps dar sklandesnis – „Via Lietuva“ dalinasi informacija, jog praėjusią savaitę pasirašyta INTERREG programos finansavimo sutartis, kuri leis atnaujinti dar vieną, 11,33 km siekiančią atkarpą tarp kaimyninių šalių. Stiprinant tarpvalstybinę kelių infrastruktūrą šįkart bus gerinamas susisiekimas tarp pasienio bendruomenių – Lazdijų ir Seinų.

Didins konkurencingumą pasienyje  

„Via Lietuva“ informuoja, jog pasirašyta sutartis dėl 2021–2027 m. INTERREG VI-A Lietuvos ir Lenkijos programos strateginės reikšmės projekto įgyvendinimo. 

Kartu su Lazdijų rajono savivaldybe bei partneriais iš Lenkijos įgyvendinant projektą Lietuvos pusėje planuojami valstybinės reikšmės rajoninio kelio Leipalingis–Kapčiamiestis–Kauknoris 10 km ilgio ruožo nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio ir 1,33 km ilgio vietinės reikšmės kelio nuo Kauknorio iki Lenkijos sienos remonto darbai.  

Bendras Lietuvoje ir Lenkijoje rekonstruojamas kelio ruožas sudaro 22,25 km. Bendra projekto vertė siekia arti 13 mln. Eur, iš kurių daugiau kaip 10 mln. Eur sudaro Europos Sąjungos regioninės plėtros (ERPF) fondo lėšos.  

Šis projektas skatins socialinę gerovę ir pasienio zonos plėtrą. Investicijų į transporto infrastruktūrą poveikis padidins pasienio teritorijos konkurencingumą ir užtikrins pasienio regiono gyventojų gerovę sveikatos, saugos, patogumo ir socialinio kapitalo augimo aspektais.  

Transporto infrastruktūra atlieka labai svarbų vaidmenį pasienio regionų jungtyse ir daro didelę įtaką regionų, miestų ar vietos plėtrai.  

Fizinė prieiga yra trečia dažniausiai minima kliūtis (po teisinių ir (arba) administracinių kliūčių ir kalbos), susijusi su pasienio regionais, todėl gerai veikianti ir tinkamai sujungta tinklo infrastruktūra yra labai svarbi mažinant pasienio regiono izoliaciją ir didinant jo konkurencingumą skatinant prekybą ir vystymąsi.  

Darbus planuojama baigti iki 2026-ųjų pabaigos  

Vasario viduryje pradėtos pirkimo procedūros, tuo metu sutartį su rangovu tikimasi pasirašyti gegužės pabaigoje. Po sutarties pasirašymo, įsigaliojus sutarčiai, statybos darbai galėtų prasidėti birželį. Statybos darbų atlikimo terminas – 14 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo, į terminą neįskaitomas žiemos laikotarpis, tad darbai preliminariai turėtų būti atlikti iki 2026 m. pabaigos. 

Pagal „Via Lietuva“ patvirtintą  valstybinės reikšmės rajoninio kelio Leipalingis–Kapčiamiestis–Kauknoris ruožo nuo 18,1 iki 28,1 km paprastojo remonto aprašą Lazdijų rajono savivaldybėje, nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio gyvenviečių (Alytaus apskrityje) numatoma suremontuoti 10 km ilgio kelio ruožą, taip pat jame esančius tiltus per Niedą (18,325 km) ir per Kalvį (22,722 km).  

Projektuojamas rajoninio kelio važiuojamosios dalies plotis 6,0 m (2 eismo juostos skirtingomis kryptimis, eismo juostų plotis – 3,0 m) su 0,42-1,00 m pločio kelkraščiais. Projekte numatyta įrengti šias eismo saugumo priemones: signalinius stulpelius, atitvarus, greičio mažinimo kalnelį, Kapčiamiesčio gyvenvietėje suprojektuota maža žiedinė sankryža. 

Be to, numatoma suremontuoti šešias esamas sankryžas ir šešias esamas nuovažas, kurios po remonto taps sankryžomis. Gyvenviečių ribose numatoma įrengti mažatriukšmes asfalto dangas. 

Šimtai darbuotojų ir technikos tvarko paskutinę „Via Baltica“ atkarpą 

Tai – ne vienintelis „Via Lietuva“ vykdomas projektas prie pasienio. 

Praėjusiais metais „Via Lietuva“ pradėjo ir paskutinės likusios „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos projekto dalies darbus ties Lietuvos–Lenkijos siena. 12-os kilometrų atkarpoje rekonstrukciją planuojama baigti dar šiemet. 

Šiuo metu šioje atkarpoje darbai vykdomi net greičiau nei buvo numatyta planuose: jau atlikta daugiau nei pusė visų modernizavimo metu numatytų darbų, nutiesta 60 proc. magistralinio kelio, 30 proc. jungiamųjų kelių ir pastatyta 55 proc. keliui reikalingos infrastruktūros. Šiuo metu šalia Lietuvos-Lenkijos sienos kelio modernizavimo darbus vykdo apie 400 darbuotojų bei 150 vnt. technikos. 

„2024 metų rudenį atidarėme ilgiausią, net 16 km ruožą nuo Marijampolės iki Skardupių kaimo bei pradėjome darbus paskutinėje šio projekto atkarpoje prie Lenkijos sienos. Tempo nemažiname ir ruošiamės intensyviems darbams, kad visas „Via Baltica“ kelias Lietuvoje kuo greičiau taptų ne tik modernus, bet ir saugus“, – sako laikinai „Via Lietuva“ einantis direktoriaus pareigas, Martynas Gedaminskas. 

Viso projekto metu, modernizavus 40 km „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lenkijos pasienio, šiame kelyje bus pastatyti du žalieji tiltai gyvūnams (pirmieji tokie Lietuvoje), 10 tunelinių pravažiavimų, 10 viadukų, septyni tiltai, 25 sankryžos, 18,9 kilometrų akustinės sienos, dvi automobilių ir poilsio aikštelės (iki šiol moderniausios Lietuvoje) ir net 90,5 kilometro jungiamųjų kelių. 

2022–2024 metais „Via Lietuva“ baigė beveik 30 km ilgio „Via Baltica“ kelio nuo Marijampolės link Lenkijos sienos rekonstrukciją. Šioje atkarpoje kelias rekonstruotas į modernią keturių juostų automagistralę su įspūdinga kelio statinių infrastruktūra: 8 viadukais, 7 tiltais, 6 tuneliniais pravažiavimais, 15 žiedinių sankryžų, pirmuoju Lietuvoje žaliuoju tiltu gyvūnų migracijai, didžiausia iki šiol poilsio ir automobilių stovėjimo aikštele. 

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams.  

Pranešimas spaudai

Autorius: 
„Lazdijų žvaigždės“ inf.