Lazdijų pedagogai skatina technologijų integraciją į ugdymo procesą

Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija – mokykla, dalyvaujanti įvairiuose skaitmeninių technologijų plėtrą mokyklose skatinančiuose projektuose. Vasaros pradžioje, įveikusį didžiulį konkursą, gimnazija tapo viena iš dvylikos programos „Samsung Mokykla ateičiai“ dalyvių. Joje pedagogai tobulina skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo ir lyderystės įgūdžius. Efektyvesniam žinių perteikimui technologijas naudojančių gimnazijos mokytojų nuomone, norint neatsilikti nuo šiuolaikinio gyvenimo, skaitmeninėms naujovėms turi būti skiriamas vis didesnis dėmesys.
Apie šiuolaikinių technologijų indėlį kuriant modernią mokyklą kalbamės su Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Vida Kvaraciejiene.
– Kokia jūsų nuomonė apie mokyklose vykstančius pokyčius? Ar jos tikrai tampa kitokios?
– Mokyklos neabejotinai keičiasi. Jos modernėja dėl naujųjų technologijų. Didžioji dauguma pedagogų pamokos be skaitmeninių technologijų pasitelkimo jau nebeįsivaizduoja.
Keičiasi ir mūsų mokykla. Suprantame, kad, jeigu netobulėsime kartu su skaitmeninėmis naujovėmis, neintegruosime jų, atsiliksime nuo šiandieninio gyvenimo. Todėl mūsų mokykla dažnai dalyvauja įvairiuose konkursuose ir projektuose, tokiuose kaip „Išmanusis miestas“, „Kino klubas“, „Samsung Mokykla ateičiai“. Norime, kad ir mūsų gimnazija būtų kuo išmanesnė. Tam yra galimybių, todėl jomis ir naudojamės.
– Ką jūsų mokyklai duoda visi šie projektai, kuo jie naudingi?
– Dalyvaudami projektuose, mokydamiesi, gryniname mūsų, kaip išmanios mokyklos, viziją. Prieš įsitraukdami į programą „Samsung Mokykla ateičiai“ galvojome tik apie vieną išmaniąją erdvę mokykloje, kur galėtumėme vesti mokinių jau pamėgtas ir dažnai organizuojamas panoramines pamokas.
Dabar mūsų vizija tapo konkretesnė. Jau žinome, ko mums reikia, kokių priemonių dar trūksta, kur galėtume kurti klases ir t.t. Su projekto „Išmanusis miestas“ architektais sukūrėme ne vieną įdomią idėją: pavyzdžiui, kieme, šalia mokyklos esančio kalno papėdėje, įrengti išmaniąją amfiteatrinę auditoriją. „Samsung Mokykla ateičiai“ mokymai padėjo sukonkretinti tas vizijas.
– Susidaro įspūdis, kad jūsų mokykloje technologijos vaidina itin svarbų vaidmenį, tiesa?
– Taip, išties labai svarbų. Vienas dalykas, kai tu pasinaudoji kitų sukurtu projektu, kitas - kai pats sugebi kontroliuoti procesą, naudodamasis jau sukurtomis programomis, sugalvoti kažką savo, parodyti mokiniams, papasakoti kolegoms. Technologijas integruojame pamokose.
– Kalbant apie „Samsung Mokykla ateičiai“ projektą, kokią naudą jis duoda mokytojams?
– Pirmiausia sužinojome įvairių programų, programėlių, apie kurias aš net girdėjusi nebuvau. Mūsų grupėje yra du informacinių technologijų mokytojai. Prasidėjus mokymams ir gavus daugiau žinių jų iniciatyva per Metodinę dieną mokykloje buvo suorganizuoti mokymai, kurių metu mūsų komandos pedagogai supažindino kitus gimnazijos ir kitų mokyklų mokytojus su programomis. Mes patys labai susidomėjome projektu, norime sudominti ir kitus.
– Panaudojate projekte gautas žinias?
– Taip, ir tai sekasi. Pati esu lietuvių kabos mokytoja, tad atrodo ir mano dėstomas dalykas, ir aš pati lyg ir nutolusi nuo tų visų informacinių technologijų, nuo kompiuterių ir panašiai. Tačiau dabar, kai jau daug sužinojom, galim žinias pritaikyti praktiškai ir mokiniams vesti pamokas įdomiau. Dažnai pasinaudoję žiniomis sukuriame ir kažką savo. Labai įdomu.
– Minėjote, kad dalinatės naujai įgytomis žiniomis su kolegomis. Koks jų požiūris į skaitmeninius pokyčius?
– Visi puikiai supranta, kad skaitmeniniai pokyčiai neatsiejama gyvenimo dalis ir, jei nenori būti „atsilikęs“ mokytojas, kuris naudojasi vien tik tradiciniais, vaikams ne visada įdomiais, metodais, turi priimti tuos pokyčius. Mūsų mokytojai tai supranta, tad stengiasi ir patys tobulėti.
– O kaip programos atneštus pokyčius vertina vaikai?
– Mokiniams labai įdomu. Dalinamės su jais naujomis žiniomis. Mes labai įsitraukėme į šį projektą ir juos kartu įtraukiame. Aš pati, pradėjusi dalyvauti šiame projekte ir sužinojusi apie įdomesnes programas, apklausiau vaikus, kokiomis programomis jie naudojasi. Taip atsirado abipusis bendravimas šia tema: jie man rodo, kokiomis programomis jie naudojasi, aš papasakoju, kokias programas sužinojau seminarų metu. Įdomu tai, kad vaikai naudojasi visai kitomis programomis, iš mano paminėtų nė viena nesinaudojo.
– Įveikėte didelį konkursą, kad patektumėte į „Samsung Mokykla ateičiai“ mokymus. Ar programa pateisina lūkesčius?
– Tikrai pateisina. Kai važiavome į pirmąjį seminarą, nelabai supratome, kaip mokymai vyks. Pradėjus kalbėti apie konkrečias programas, kaip jas panaudoti, kodėl verta jas naudoti, kokios jų galimybės, kaip jas pritaikyti skirtingose pamokose, viskas pasidarė daug aiškiau, pamatėme plačias praktinio pritaikymo galimybes.
Apie programą „Samsung Mokykla ateičiai“
Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Per trejus metus mokymų pedagogams programą jau baigė 200 mokytojų iš visos Lietuvos. Mokymų metu pedagogų komandos rengia skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus, kuriuose pateikia viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdu pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos ir Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro pedagogai.
LINA VAITIEKŪNAITĖ, „Samsung Mokykla ateičiai“ koordinatorė
Komentarai
Graži apranga direktorės :)
nuo kaimo vaistų nėra. Iš vis
Koks protas, tokia ir apranga
Labai puiki turistinė
Tiesiog visų keturių apranga