Kaip šiuolaikiškai mokyti meno? Atsakymų kartu su kolegomis iš Vokietijos Lazdijų meno mokyklos mokytojai ieškojo Barselonoje

Lazdijų meno mokyklos mokytojos Diana Tulabienė, Edita Česnulienė, Irina Gudebskienė, Rita Vaickelionienė, Alma Dumbravienė, Violeta Česnulytė, Vilma Jankauskienė įsiamžino kartu su lektore ir kitomis mokymų dalyvėmis.

Ne tik tiksliųjų mokslų žinios gali būti šiandien perteikiamos informacinių technologijų priemonėmis, bet ir menas. Kaip efektyviau tai galima padaryti?  

Lazdijų meno mokyklos direktorė Diana Tulabienė sako, kad unikalią galimybę pasisemti šiuolaikiškų meno mokymo galimybių Lazdijų meno mokyklos pedagogai gauna  įgyvendindami „Erasmus+“ programos lėšomis finansuojamą suaugusiųjų švietimo srities besimokančių asmenų ir darbuotojų projektą „Tradiciniai menai ir IKT įrankiai“. Būtent jo dėka visai neseniai turėjo galimybę susipažinti su kolegų gerąja praktika užsienyje, Ispanijoje.

Projekto tikslas, pasak direktorės, išmokti integruoti tradicines meno technikas ir IKT (informacinių komunikacijos technologijų – aut. past.) meno priemones į mokymo praktiką, skatinti kūrybiškumą, įgyti praktinės patirties.  Ir, suprantama, kelti užsienio kalbos lygį, nes mokymai vyko anglų kalba

Vasario mėnesį grupė Lazdijų meno mokyklos mokytojų dalyvavo pirmuosiuose mobilumo kursuose, kurie vyko Ispanijoje, Europass Teacher Academy, Barselonoje.  

Penkių dienų mokymuose kartu su Vokietijos Respublikos Diuseldorfo ir Heilsbronn miestų mokytojais Lazdijų meno mokyklos atstovai mokėsi integruoti tradicines meno technikas, panaudodami IKT įrankius. Mokymus vedė charizmatiška lektorė, argentinietė, keletą metų gyvenanti Barselonoje Daniela Gutierrez Festino. Pirmąją dieną visi delegacijų atstovai pristatė savo šalį, mokyklas, jų veiklas, taikomus ugdymo metodus. D. Tulabienė sako, kad buvo labai smalsu susipažinti su Vokietijos mokyklų ugdymo programomis, meninėmis veiklomis bei metodais.

Mokymų Barselonoje metu teorinės žinios buvo derinamos su praktika: komandinio bei individualaus darbo užsiėmimai Katalonijos universitete, suintrigavusios užduotys Nacionaliniame Katalonijos meno muziejuje, produktyvi veikla mokymų klasėje, derinant dirbtinį intelektą ir kitus IKT įrankius, miesto architektūrinių objektų studija. Mokymų klasėje metu Lazdijų pedagogai turėjo puikią galimybę išmokti dirbti taikydami specialius IKT įrankius.  

Direktorės teigimu, mokymai buvo ypač naudingi, nes kiekvienas buvo aktyvus jų dalyvis, įtrauktas į mokymosi procesą ir kūrybines veiklas, turėjęs galimybę parodyti asmeninius gebėjimus, kompetencijas, saviraišką. Pasibaigus kiekvienai veiklai, dalyviai pristatinėjo atliktas užduotis, buvo skatinami įsivertinti ir įvertinti kitų grupių atliktas užduotis, naudojant IKT įrankius. Mokymų metu aptarta, kaip informacinės technologijos padeda į mokymosi procesą įtraukti ne tik  jaunąją kartą, bet ir suaugusiuosius, kurie Lazdijų meno mokykloje taip pat semiasi žinių.

Išmoktus naujus ugdymo metodus Lazdijų meno mokyklos mokytojai jau sėkmingai naudoja ugdymo procese bei dalijasi įgyta gerąja patirtimi su kolegomis mokykloje ir rajone.

Kelionės metu, laisvu nuo mokymų metu, lazdijiečiai susipažino su Ispanijos kultūros ypatumais ir vieno iš gražiausių Europos miestų – Barselonos, kuri išskirtinė savo istorija ir architektūra, kultūriniais objektais.

D. Tulabienė sako, kad Meno mokyklos mokytojai džiaugiasi „Erasmus+“ programos, kurią finansuoja Europos Sąjunga, teikiamomis galimybėmis. Jie ne tik patobulino savo turimas kompetencijas, bet ir produktyviai praleido viešnagės Barselonoje savaitę, o parsivežtos naujos patirtys ir metodai padės kasdieniame darbe tobulinti vaikų ir suaugusiųjų meninį ugdymą.

P. S. Šioje publikacijoje išreiškiamas  požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga.

Danguolė Barauskienė, „Lazdijų žvaigždė“ (2025-03-07)

 

Autorius: 
„Lazdijų žvaigždės“ inf.